Narrative Design: Narracja i fabuła w grach, spojrzenie praktyczne – warsztaty
Szkolenie dla specjalistów – Kraków, 28-29 stycznia 2023
Zajęcia przeznaczone są dla projektantów gier pracujących w zawodzie, chcących rozwinąć lub pogłębić swoje zrozumienie narrative designu. Wśród tematów, które poruszymy znajdą się: klasyczne struktury fabularne, ich silne strony i ograniczenia; klasyczne struktury nieliniowej narracji, wraz z przykładami; teoria opowieści jako mechanizmu uczącego i jej zastosowanie w projektowaniu gier; character driven story design; podstawy pisania dialogów; klasyczne struktury interaktywnych dialogów; projektowanie wyborów: kontekst i opcje; przegląd popularnych narzędzi do pisania dialogów; projektowanie postaci od strony narracji; projektowanie lokacji od strony narracji; narzędzia pisarza; praktyczne spojrzenie na kwestie redakcji i lokalizacji. Każdy z tematów będzie wsparty ćwiczeniem praktycznym; dostosowanym do potrzeb uczestników zajęć.
Zajęcia poprowadzi Artur Ganszyniec
Forma zajęć: warsztaty
Miejsce: Krakowski Park Technologiczny, ul. Podole 60, Kraków
Data: 28-29 stycznia 2023
Godziny: 09.00-16.00
Koszt: 1300 złW cenie szkolenia – lunch, kawa i przekąski 🙂
ZAPISY
Aby wziąć udział w szkoleniu:
- Wypełnij formularz, który znajdziesz pod tym linkiem: https://forms.office.com/e/NJBDy2vwbk
- Sprawdź maila – wyślemy Ci na niego pro formę do opłacenia
- Po dokonaniu wpłaty – wyślij nam potwierdzenie przelewu, aby ostatecznie potwierdzić rejestrację
Liczba miejsc ograniczona!
Jeśli masz pytania – skontaktuj się z Agatą Pietras: apietras@kpt.krakow.pl, tel. +48 530 258 452
PROGRAM ZAJĘĆ
Dzień #1
- klasyczne struktury fabularne, ich silne strony i ograniczenia;
- klasyczne struktury nieliniowej narracji, wraz z przykładami;
- teoria opowieści jako mechanizmu uczącego i jej zastosowanie w projektowaniu gier;
- character driven story design.
Dzień #2
- podstawy pisania dialogów;
- klasyczne struktury interaktywnych dialogów;
- projektowanie wyborów: kontekst i opcje;
- przegląd popularnych narzędzi do pisania dialogów;
- projektowanie postaci od strony narracji;
- projektowanie lokacji od strony narracji;
- narzędzia pisarza;
- praktyczne spojrzenie na kwestie redakcji i lokalizacji.
PROWADZĄCY
Artur Ganszyniec
Projektant i scenarzysta gier specjalizujący się w nieliniowych fabułach i retoryce systemów. Weteran branży, pracował przy szerokim spektrum projektów: jako Narrative Designer w Anshar Studios, pracując w Different Tales otrzymał Paszport Polityki za inspirowaną protestami wokół wycinki Puszczy Białowieskiej grę “Werewolf the Apocalypse – Heart of the Forest”. W ATGames tworzył etyczne gry free-to-play, takie jak “Another Case Solved” czy seria “Puzzle Craft”; pracował jako Lead Designer nad prototypem gry dla 11 bit studios, a jako Główny Projektant Fabuły odpowiadał za ostateczny kształt historii w komputerowym “Wiedźminie” 1 i 2. Jako konsultant pomaga w kształtowaniu narracji, zarówno w grach indie, jak i AAA. Współpracuje również z Politechniką Łódzką, gdzie uczy projektowania fabuły w grach wideo.